Wednesday 30 April 2014

Bawang Putih Berfungsi Sebagai Anti Kulat

"Ini adalah testimoni saya sendiri. Lebih kurang 2 bulan lalu badan saya naik biji-biji gatal. Bila tunjuk kat arwah mama dan ayah, mereka kata ini kelopak garam. Ada sepupu saya cakap angin meroyan lepas bersalin. Ayah usahakan saya bertemu bidan kampung minta penawar, hilang la kejap tetapi gatal-gatal ini naik balik bila hampir setiap hari. Bila panas je abis la, gatalnya tak tahu nak cakap. Ubat? Saya dah berabis duit beli krim gatal, ubat makan gatal dan macam-macam lagi. Hari-hari mandi dengan Dettol, baju pun basuh guna Dettol tapi finally saya terbaca tentang bawang putih antikulat dan juga antibodi jadi saya cuba makan Garlic Complex dari Shaklee. Alhamdulillah gatal tu dah semakin surut dari hari ke hari. Sekarang saya dah bebas dari semua kegatalan itu. Syukur."
Noriza Abdul Rahman (Sumber: Shaklee Exclusive PitStop)


Testimoni Kredit: Miracle Vitamins
Manfaat Bawang Putih
  1. Mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.
  2. Mengurangkan risiko kanser.
  3. Antibakteria dan antivirus.
  4. Antiinflamasi
  5. Mengandungi banyak iodin.
  6. Membantu sistem pencernaan.
  7. Meningkatkan sistem imunisasi.
  8. Mengurangkan kolestrol dalam tubuh.
Kandungan Bawang Putih

Bawang putih mengandungi vitamin A, B, C dan pelbagai zat yang sangat baik bagi kesihatan tubuh. Anasir penyembuh terpenting di dalam bawang putih ialah asid amino alisin (iaitu yang keluar apabila bawang diracik atau diketuk). 

Alisin ini mencegah akumulasi plak (platelets) pada dinding arteri yang biasanya menimbulkan penyumbatan dan akhirnya mengakibatkan strok atau serangan jantung.

Bawang putih menyembuhkan penyakit tekanan darah tinggi, menurunkan kolestrol dalam darah dan meningkatkan insulin darah bagi penderita diabetes.

Bawang putih juga dipercayai dapat melumpuhkan radikal bebas yang menggangu sistem kekebalan tubuh, serta bermanfaat sebagai penawar racun (detoxifier) yang melindungi tubuh daripada pelbagai jenis penyakit.

Sumber: Allah Doktorku, Mukhlas Asy-Syarkani Al- Falahi

Untuk maklumat lanjut tentang Garlic Complex dan lebih banyak testimoni, boleh klik di sini.

Jika anda berminat untuk dapatkan Garlic Complex, anda boleh hubungi saya di talian di bawah.

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

 Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan :
>SMS/ WA 012-205 0904 (Farah)
>Email: nfarahr@gmail.com
>LIKE kami di Facebook Vitalife2u 

No comments:

Post a Comment