Tuesday 3 June 2014

Keistimewaan Vita - E Complex Shaklee.

Vitamin E yang paling lengkap di pasaran!

Vita-E Complex Shaklee mengandungi 400 IU vitamin E semulajadi yang diesktrak dari d-alpha tocopheryl iaitu dari minyak sayur-sayuran. Kebaikannya ialah ia mudah diserap oleh badan 2 kali ganda lebih mudah dari vitamin E sintetik. 

Kandungan lengkap dengan Selenium dan Ekstrak Biji Anggur.


Vita-E Complex mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E dengan lebih berkesan. Ia berfungsi memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

Vitamin E dan Selenium berkerja sebagai anti oksidan yang menghalang dan melambatkan proses penuaan.

Selenium diperlukan untuk meningkatkan kesuburan suami isteri. Lelaki memerlukan Selenium lebih berbanding wanita kerana separuh dari bekalan badan tertumpu pada testicle (zakar) dan mereka kehilangan selenium dari pengeluaran air mani.

Gabungan vitamin E dan Selenium menghasilkan pengeluaran sperma yang berkualiti.

Selenium juga dipercayai melambatkan atau menghentikan pembesaran kalenjar tiroid. Kajian mengenal pasti selenium membantu masalah kekurangan iodin bagi pesakit tiroid. Beguk (hyperthyroid) adalah petanda kekurangan iodin dalam badan.

Anda penggemar Anggur? Biji Anggur?

Biji anggur mengandungi vitamin E, flavonoid, asid linoleic, dan oligomeric proanthocyanidin complexes (OPCs) iaitu kuasa anti oksidan 20 kali lebih baik dari vitamin E sahaja dan 50 kali lebih baik dari vitamin C. Ia dipercayai membantu mencegah masalah jantung, kanser dan baik untuk awet muda.

Anti oksidan adalah bahan penting yang membantu memusnahkan radikal bebas yang merosakkan dan mematikan sel-sel badan kita. Radikal bebas membuatkan kita nampak tua dari umur sebenar dan punca kepada penyakit kronik.

Resveratrol adalah lagi satu bahan yang terdapat di dalam anggur. Ia sangat popular sebagai anti oksidan, menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol dan anti radang.

Menarik bukan? Pastikan anda dapatkan suplemen vitamin E yang terbaik!



Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

 Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan :
>SMS/ WA 012-205 0904 (Farah)
>Email: nfarahr@gmail.com
>LIKE kami di Facebook Vitalife2u  

No comments:

Post a Comment